Dne 2. června 2011 rozšířila Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje své aktivity o téma Společenské odpovědnosti firem v Ústeckém kraji. V letošním roce se proto stala partnerem projektu, jeho specifikaci naleznete níže.
Příjemce dotace: Okresní hospodářská komora v Chomutově
Partner : Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje
Realizace: 01.07.2012 – 31.12.2013
Č. projektu: CZ.1.07/3.2.06/03.0020
Popis projektu:
Předkládaný projekt je zaměřen na oblast „Společenské odpovědnosti firem“, což je český překlad anglického výrazu Corporate Social Responsibility, pro který se používá zkratka – CSR. CSR je od druhé poloviny 20. století velice diskutovaným pojmem a znamená způsob vedení firmy a budování vztahů s partnery, resp. osoby spojené s firmou, či působící v okolí firmy, jako například (zaměstnanci, majitelé, akcionáři, odběratelé, dodavatelé, atd.). V rámci realizace projektu bude vytvořen vzdělávací modul s podporou e-learningové aplikace, který bude zaměřen jednak na propojení teoretické části a praktických oblastí CSR a jednak na sociální pilíř CSR s důrazem na podoblast vyváženosti osobního a pracovního života a podporu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, s cílem zvýšit spokojenost, loajalitu, produktivitu práce a poté i konkurenceschopnost firem, která je velice důležitá, jak na
domácím trhu tak i zahraničním.
Vzdělávací modul:
Nově vzniklý vzdělávací modul se bude skládat z dvou částí:
- část bude zaměřena na teoretickou část CSR – historie, pilíře – oblasti CSR (sociální x ekonomická x environmentální oblast), charakteristické rysy CSR, výhody pro firmy – co může zavedení CSR strategií podnikům přinést, dialog a diskuze se zainteresovanými osobami – vlastníci, zaměstnanci, zákazníci, odběratelé, dodavatelé, obchodní partneři, stát, aj. a význam CSR strategií v poslední době.
- část bude zaměřena na praktickou oblast CSR, konkrétně pro-rodinnou politiku po praktické stránce. V této části budou definovány i praktické nástroje a příklady z úspěšné praxe.
Cílová skupina :
Cílovou skupinou projektu jsou účastnící dalšího vzdělávání ve věku 25 – 64 let (s trvalým pobytem na území ČR). Jedná se zejména o pracovníky vyššího a středního managementu firem z Ústeckého kraje, kteří již v přípravné fázi předkládaného projektu projevili o uvedenou problematiku zájem a zároveň pociťují potřebu aktivně řešit téma CSR strategií a vzdělávat se v něm, aby dokázali lépe vést své zaměstnance, což bude mít za následek vyšší pracovní nasazení, vyšší loajalitu a výkonnost zaměstnanců. Do pilotního ověřování nově vytvořených výukového modulu s podporou e-learningové aplikace bude zapojena 1 skupina zaměstnanců o á 20 ti účastnících.
Přínos a důsledky projektu pro cílovou skupinu účastníků dalšího vzdělávání:
V rámci projektu dojde k vytvoření vzdělávacího modulu s podporou e-learningové aplikace zaměřené na propojení teoretické části a praktické oblasti strategií CSR, spolu s podoblastí pro-rodinné politiky firem a slaďování osobního a profesního života.
Přínos pro cílovou skupinu spatřujeme v následujícím výčtu:
- Profesní růst zaměstnanců;
- Osvojení si takových způsobů myšlení, rozhodování a chování jedince, které vedou k udržitelnému jednání v osobním, pracovním i občanském životě;
- Zvýšení ceny každého jedince a lepší uplatnění na trhu práce;
- Vstřícné a rozmanité pracovní prostředí podporuje morální chování, kreativitu a týmovou spolupráci;
- Zamezením migrace obyvatel regionu za prací;
- Rozšíření kvalifikace v oblasti velmi diskutovaného tématu – „Společenská odpovědnost firem“.
Důsledky pro cílovou skupinu:
- Zvýšením konkurenceschopnosti firem, která je stále důležitější, jak na domácím trhu, tak i zahraničním, zvlášť v této ekonomické nestabilitě a celosvětové hospodářské krizi;
- Zavedení CSR strategií do politiky firmy;
- Zamezení migrace zaměstnanců z Ústeckého kraje;
- Snížená fluktuace zaměstnaných, snížení nákladů na vzdělávání nových zaměstnaných, možné snížení nákladů na pronájem prostor a zařízení.
Klíčové aktivity:
01 Tvorba vzdělávacího modulu „Společenská odpovědnost firem“ – dobra realizace: 07/12 – 01/13
02 Vznik e-learningové aplikace, jako výukového modulu, včetně simulačního softwaru: 02 – 06/13
03 Pilotní ověření vzdělávacího modulu včetně e-learningové aplikace, didaktická evaluace: 07 – 08/13
04 Finalizace vzdělávacího modulu a e-learningové aplikace: 09-12/13